Podcast er tillid og nærvær

blade 4
"Stemmen er det mest intime medie. Den bærer personligheden råt og ærligt, og derfor kan stemmen også bygge tillid."
Hakon Mosbec, medstifter af Zetland.
Lenefærdig4.jpg

Podcast fascinerer mig, fordi jeg som lydmager kommer forunderligt nær på min lytter. 
 

Det er én til én. Lyden af stemmen og budskabet. Den gode fortælling, mere nært bliver det ikke.

Jeg får mulighed for adgang til det allerhelligste - genklangen, det relaterbare, hvis ellers budskabet giver mening. Og er der først genklang, er der også lydhørhed og flytbarhed.

Jeg kommer over hele landet, for de er overalt, de bedste grønne historier og eksempler.

Lyt fx til podcast serien "Hverdagens Klimahelte" og "Fællesskabets Grønne Kraft" - personlige fortællinger om ildsjæle og deres handlekraftige projekter.

Fremtidens lyd favner bredt, men min tager altid afsæt i mennesker i den grønne omstilling.

blade 2

Udvalg af egne og kunders podcasts. 

LANDET FULD AF REPAIR CAFEER
Stig Holmgaard Bomholt er reparations-aktivist og en af kræfterne bag Repair Café Danmark, der dækker over flere end 64 non-profit reparations-cafeer rundt i hele landet. Op til 90% af de ting, folk kommer med, bliver rent faktisk fixet.
IMG_2583.JPG
00:00 / 29:59
FREMTIDENS HUNDE ER GRØNNE HUNDE
Jens Friis Lund er professor og underviser i klimaudfordringer og løsninger og også privat er der omstilling på dagsordenen. Familiens spiser fx ingen kød, heller ikke hunden Benji. Ligesom naboens hund spiser den grønt hundefoder, og faktisk har naboen Joh´s hunde spist vegetabilsk de sidste 20 år. 
IMG_7489 2.JPG
00:00 / 35:50
BORGERDREVNE GRØNNE PROJEKTER
I Middelfart spirer det med borgerdrevne gode eksempler på fællesskabets grønne kraft og handlekraft. Fx "Sol over Brenderup", "Føns nærvarme", "Middelfart vilde kommune" og "Ejby planter Danmarkhistorien første Miyawaki skov". (Lyt til 4. minutters sammendrag).
Fællesskabets Grønne Kraft_100621_edited.png
00:00 / 04:40
Black Friday - forbrugsfesten over dem alle har også invaderet down under, men hvad tænker australierne om konceptet? Det undersøgte jeg og producerede et indslag
til radioprogrammet The Sustainable Hour, 
mens vi boede halvandet år i Melbourne, 
januar 2018 til sommeren 2019.


Det blev til i alt 20 indslag under navnet Sustainable people. 
DSC01783.jpg
00:00 / 02:42
Australierne brugte 320 mio.
AUD på Black Friday 2019.
Det svarer til mere end 1,4. mia. danske kroner!
Lene cykel.png